Maximal 2

digitalni obrazovni sadržaj njemačkoga jezika za peti razred osnovne škole, druga godina učenja

  • Giorgio Motta
  • Elżbieta Krulak-Kempisty
  • Claudia Brass
  • Dagmar Glück
  • Julia Katharina Weber
  • Lidija Šober
  • Mirjana Klobučar
  • Matea Nikolić
  • Andrea Brzac
  1. Lektion 0: Deutsch oder was?

    U uvodnoj ćete lekciji naučiti da postoje riječi koje imaju isto značenje i slično se izgovaraju u njemačkome i hrvatskome jeziku. Upoznat ćete zemlje njemačkoga govornog područja te neke od znamenitosti tih zemalja.

  2. Lektion 1.1: Wer bist du?

    U prvoj ćete cjelini upoznati neke od likova s kojima ćete učiti njemački. Naučit ćete pozdraviti pri dolasku i odlasku, pitati nekoga za ime, predstaviti sebe i svoje prijatelje. Glavni lik priče iz Maximala je Jan Ludwig. On ima 12 godina, dolazi iz Weimara, odnedavno živi kod svoje bake, gospođe Köster, u Frankfurtu. Jan voli nogomet, najviše Bayern München. Njegovi roditelji privremeno žive u Brazilu gdje je njegov otac profesor na fakultetu. U Frankfurtu Jan upoznaje Antona koji živi u istoj zgradi i sprijatelji se s njim. Sljedeća važna osoba u Janovu životu je njegova sestrična Lena s kojom često chata ili telefonira. Ona živi u blizini Mainza. Ostali likovi koje upoznajemo u ovoj cjelini su: gđa Schäfer (Antonova mama), g. Meier (susjed), Erkan, Justine, Lars i Luca (Janovi chat prijatelji) i Yui (djevojčica iz kluba za mlade).

  3. Lektion 1.2: Ich mag das!

    U drugoj ćete cjelini naučiti imenovati hobije, vrste glazbe, instrumente i aktivnosti u slobodno vrijeme. Također ćete naučiti kako pitati što netko voli ili ne voli. Jan i Anton su u Janovoj sobi i slušaju glazbu. Razgovaraju o glazbi i bendovima. Anton predlaže da odu u klub za mlade na probu rock-benda „Globus Kids”. Dok u klubu igraju igrice, dolazi Alicia znatiželjna upoznati novoga dječaka - Jana. Ona priča i zapitkuje bez prestanka, pri tome ispadne da imaju potpuno oprečne interese. Jan je oduševljen klubom za mlade, samo ga Alicia živcira. Zato ga je utješio razgovor s Leni, koja mu je ispričala svoje dogodovštine s praznika.

  4. Lektion 1.3: Wir sind der „Globus“

    U trećoj cjelini naučit ćete pitati za podatke o osobama i davati podatke o sebi. Moći ćete imenovati razne strane jezike, govoriti o aktivnostima u slobodno vrijeme i nešto ocijeniti. A sve to prateći Jana ii Antona u njihovim pustolovinama: snimanju videa o klubu za mlade za Janove roditelje i sestričnu, zatim probe benda „Globus Kids”. Janu se jako sviđa u klubu za mlade „Globus” te odlučuje postati članom. O tome razgovara s Frau Wieland i zajedno ispunjavaju njegovu prijavu. Nakon toga Jan sretne Aliciu i čuje ju kako razgovara na španjolskom. Razgovaraju o tome koje sve jezike pričaju oni i Janovi roditelji

  5. Anhang 1: Maximal predstavlja, Projekt, Moja gramatika, To već znam, Moj vokabular

    U ovoj ćete cjelini pročitati bajku i upoznati neke od slavnih osoba njemačkoga govornoga područja. Svoju kreativnost moći ćete pokazati na projektu. U ovoj cjelini ćete dobiti i uvid u obrađenu gramatiku te ćete moći testirati svoje znanje „To već znam”, a u zasebnoj jedinici ćete moći dodatno ponoviti i uvježbati vokabular. 

  6. Lektion 2.1: Was hast du am Montag?

    U ovoj cjelini Jan iščekuje prvi dan u novoj školi, u Goethe-Schule. Već zna da će ići u 5 b razred. Anton pohađa istu školu, ali ide u 6 c razred. Saznaje da s njim u razred ide i pričljiva Alicia koju je upoznao u klubu za mlade. Nimalo se ne veseli što je prvi sat matematika, ali ni ne sluti u kakvu će ga nevolju Alicia dovesti - stroga profesorica uzet će mu mobitel. Uz Alicine nestašluke saznat ćete kako opisati aktivnosti na nastavi i razgovarati o rasporedu sati. Nakon škole Janova baka želi saznati sve što se dogodilo, pa ćete tako naučiti kako izmjenjivati podatke o učiteljima, pitati za mišljenje te iznositi svoje mišljenje. Jan je zadovoljan kolegama iz razreda, smatra da su cool. Poslije na informacijama Janova baka upoznaje njegove učitelje i učiteljice.

  7. Lektion 2.2: Was brauchst du heute?

    U ovoj cjelini naučit ćete imenovati školski pribor i boje na satu likovne kulture. Cijeli 5 b razred spreman je u likovnom kabinetu, osim Alicie koja kopa po svojoj torbi. Situacija je urnebesno smiješna jer Alicia osim kutije s bojama ne može pronaći ni drugu tenisicu. Za vrijeme odmora traži u kutiji s nađenim stvarima kod domara Rüttera. Alicia jako često traži, ali gotovo nikad ne pronađe svoje izgubljene stvari. Također ćete naučiti kako se obraćati odraslima iz poštovanja, kako opisivati predmete i učitelje. Pritom budite posebno oprezni da izbjegnete nesporazum koji se Janu dogodio s gđom Stegemann, profesoricom matematike. Naučit ćete razgovarati o školi i o školskom odmoru putem SMS-poruka koje se izmjenjuju tijekom odmora, ali nažalost i na nastavi. Piše se o kolegama iz škole, učiteljicama i učiteljima, predmetima i dogovorima za vrijeme odmora ili nakon škole.

  8. Lektion 2.3: Schon wieder Eintopf!

    U ovoj ćete cjelini učiti kako reći što jesti i piti, kako naručiti hranu te kako govoriti o jelovniku, a sve to za vrijeme pauze za ručak u menzi gdje su se dogovorili Jan i Anton. Gledaju jelovnik i razmišljaju što će danas jesti. Jan kao znalac gunđa te se ne može odlučiti ni za jedno jelo. Anton jako dobro poznaje situaciju u školskoj menzi i nema nikakvih iluzija. Svaki dan postoji meni 1 i 2 i nema nikakvih drugih mogućnosti. Također ćete naučiti kako izraziti želju i ako vam se nešto sviđa ili ne sviđa uz pomoć ankete koju je sprovela Sammy. U anketi „Snack-Check” želi saznati što je učenicima ukusno, što je zdravo i koliko hrana košta. Pobjednik „Snack-Checka” je Jan sa svojom kus-kus salatom koju je sam napravio!

  9. Anhang 2: Maximal predstavlja, Projekt, Moja gramatika, To već znam

    U ovoj ćete cjelini pročitati bajku, raditi na projektu, upoznati specijalitete zemalja njemačkog govornoga područja. Učit ćete i o običajima za karnevalu i Uskrs. Dobiti ćete uvid u pregled gramatike te testirati svoje znanje u jedinici „To već znam”